skip to Main Content

Reklamní plachta a jak ji správně používat


Warning: Undefined array key "titleWrapper" in /data/web/virtuals/276892/virtual/www/domains/honzareality.cz/wp-content/plugins/seo-by-rank-math/includes/modules/schema/blocks/toc/class-block-toc.php on line 103

Přestože dnešní doba offline marketingu příliš nehraje do karet, neměli bychom na něj zapomínat úplně. Pořád existuje několik nástrojů, které jsou velmi efektivní, jako například reklamní plachta. V následujícím článku si projdeme několik důvodů, proč se reklamní či prodejní plachta vyplatí, kdy ji použít a kdy to naopak nemá smysl.

Reklamní plachta
Reklamní plachta

Reklamní plachta a její hlavní výhody

Oslovení lidí v nejbližším okolí

Reklamní plachta či prodejní cedule osloví sousedy a lidi v nejbližsím okolí, kteří pravidelně chodí a jezdí kolem nabízené nemovitosti a možná by za běžných okolností o koupi vůbec nepřemýšleli. Když ale po několikáté projdou kolem reklamní plachty, můžou se jim začít v hlavě honit myšlenky a scénáře, které by ke koupi směřovaly. Lidé, kteří v dané lokalitě žijí, k ní většinou mají kladný vztah a koupě nemovitosti v jejich oblíbené čtvrti může být velmi lákavá, přestože zrovna koupi aktivně neřešili. 

Vyšší dosah nabídky

Jak vyplývá i z prvního bodu, díky reklamě přímo na domě nebo bytě výrazně zvednete dosah nabídky. A co je důležité, zvednete jej o velmi relevantní jednotlivce. Lidé v nejbližším okolí často nejen shání nemovitost ve stejné lokalitě, ať už kvůli stěhování do většího nebo například zajištění bydlení pro děti. Tito lidé ale také často mají přátele a známé, kteří se v minulosti zmínili, že by měli o bydlení v jejich čtvrti zájem. Ve chvíli, kdy takový člověk uvidí plachtu, zvedá telefon a dává to vědět svým známým, kteří jsou právě na lovu pro tu správnou nemovitost. Tímto způsobem se o vaší nemovitosti dozvídají potenciální kupci, ke kterým byste se možná jinou cestou vůbec nedostali. 

Výzva k akci

Na reklamní plachtě bývá především telefonní číslo a jméno makléře, někdy také fotka. Ale jen zřídkakdy na ní najdete informace o nemovitosti. Je tomu tak naschvál, protože pokud se zájemci nemovitost líbí, ale na plachtě nenašel informaci o ceně, rozloze, počtu pokojů apod., hned bere do ruky telefon a volá na číslo z plachty, aby zjistil více informací. V tu chvíli spolu už navazujete osobní kontakt, u kterého je vyšší šance, že se vyvine v úspěšnou obchodní transakci.

Kdy reklamní plachta nemá smysl?

Přestože je reklamní plachta účinným nástrojem, nevyplatí se ji použít v každém případě. Hlavní důvod, proč plachty fungují, je, že jsou vidět. Pokud byste tedy dali plachtu na těžce viditelné místo, nebude mít žádný efekt. V případech, kdy prodáváte například byt orientovaný do vnitrobloku, v příliš vysokém patře nebo chatu na samotce uprostřed lesa, věnujte finance i energii radši jiným způsobům propagace. 

Jak by měla plachta vypadat?

Jak už jsme zmínili o kousek výše, méně je v tomto případě více. Na plachtu stačí pouze jednoduchý text, ze kterého všichni pochopí, o co jde. Například “Dům na prodej” je naprosto dostačující. Tento text je třeba doplnit o telefonní číslo, případně e-mailovou adresu, pokud není příliš dlouhá nebo těžce zapamatovatelná. 

Mnoho lidí má potřebu na plachtu uvést i další informace, které by mohly prodeji pomoct, ale pamatujte, že zbytečně moc textu jen škodí. 

Kde plachtu umístit?

Nemálo důležité je také to, kde a jak plachtu umístíte. Už jsme zdůraznili o odstavec výše, že viditelnost je nejdůležitější, pokud chceme, aby byla plachta opravdu účinná. U domů, které mají plot, je nejlepší umístit plachtu na plotě. Pokud má dům nebo byt balkon či terasu, dejte plachtu tam. Pozor ale – nesmí to být příliš vysoko. Vždy, když plachtu umístíte, ujistěte se, že je dobře vidět z ulice i z větší dálky. Pokud byste dali plachtu nebo ceduli do okna, dejte pozor, aby byla vidět celá a aby telefonní číslo bylo dobře čitelné. Pokud se rozhodujete, na kterou stranu nemovitosti plachtu umístit, vždy zvolte tu, která je nejfrekventovanější, ať už pro pěší nebo řidicě.

Další tipy na efektivní propagaci najdete například v našem článku Jak prodat nemovitosti v roce 2024.

Back To Top