skip to Main Content

Prodej nemovitosti | 5 mýtů a proč nejsou pravda

Prodej nemovitosti je komplexní proces, který je často časově i administrativně náročný. Jak se říká, sto lidí, sto chutí. A tak i na to, jak by měl někdo správně prodat nemovitost, existuje nespočet názorů a rad. Společně s nimi koluje mezi lidmi a řada mýtů, které jsou ale jen mýty a od pravdy jsou pořádně daleko. V tomto článku se podíváme na 5 nejčastějších mýtů, které vás na cestě k úspěšnému prodeji nemovitosti jen zpomalí.

Prodej nemovitosti
Prodej nemovitosti

Prodej přes realitní kancelář nebo s makléřem je zbytečně drahý

Jedním z nejčastějších mýtu je fakt, že prodej ve spolupráci s realitní kanceláří nebo realitním makléřem se vám prodraží, respektive že sami na prodeji vyděláte víc. Ve většině případů je však opak pravdodu. Pokud budete spolupracovat s kvalitním realitním makléřem, ušetříte nejen čas, ale také finance. Takový makléř bude totiž schopný Vaši nemovitost prodat za vyšší částku než byste ji prodali po vlastní ose. Rady, jak si vybrat makléře, najdete také v článku 5 tipů, jak vybrat realitního makléře.

K prodeji nemovitosti realitku nepotřebuju

Přestože to tak může na první pohled vypadat, služby realitní kanceláře nespočívají pouze v tom, že najde pro koupi vaší nemovitosti vhodného zájemce. Rozsah služeb, které získáte díky spolupráci s realitkou nebo makléřem, je mnohem rozsáhlejší. Ať už jde o přípravu nemovitosti před prodejem, její efektivní inzerci, vhodné stanovení kupní ceny, prověření kupujících, nachstání dokumentace, komunikaci s úřady nebo převod energií a celé nemovitosti. Více o tom, jestli nemovitost prodat bez realitny nebo s si můžete přečíst v našem článku Výhody a nevýhody prodeje s realitkou. Fakt ale je, že prodej nemovitosti je natolik komplexní proces, obsahující tolik specifických úkolů, že prodej s realitní kanceláří vám vždy ušetří minimálně čas.

Inzerovat stačí zdarma na internetových bazarech

Když zveřejníte inzerát na webových stránkách jako Bazoš.cz nebo Bezrealitky.cz, budou se vám hlásit především realitní makléři a kanceláře, nikoliv samotní zájemci o nemovitost. Mnohem účinnější je inzerce na platformách zaměřených přímo na realitní kanceláře, jako je například Sreality.cz nebo Reality.iDNES.cz. Zde nemovitosti inzerují samotné realitní kanceláře, což zajišťuje, že se vám ozvou pouze skuteční zájemci o koupi.

Na prodej nespěchám, radši si počkám na nejvyšší nabídku

Ať chcete nebo ne, jako prodávající budete vždycky pod tlakem času. Držet cenu nemovitosti na příliš vysoké úrovni je riziko, které se spíše nevyplácí. Je důležité aktivně monitorovat trh a přizpůsobovat cenu podle aktuální situace. Tvrdit, že není spěch a že je jedno, jak dlouho bude trvat prodej za maximální cenu, není rozumné. Správná cena by měla být stanovena s ohledem na realitní trh a měla by být reálná z pohledu odborníka.

Nezáleží jaké jsou fotky, pokud nemovitost v reálu vypadá skvěle

Správně se říká, že jedna fotografie má hodnotu tisíce slov. První dojem o nemovitosti často vytváříme vizuálně, a proto jsou kvalitní fotografie nemovitostí klíčové. Bez ohledu na to, jak kvalitní je fotoaparát ve vašem mobilním telefonu, je vždy lepší použít zrcadlovku pro zachycení nemovitosti a pečlivě si hlídat světlo, ostrost, jas a další důležité aspekty. Kromě toho je důležité dbát i na celkový vzhled prostoru, včetně drobných detailů jako jsou ručníky, obuv, nádobí a další. Kvalitní fotografie mohou skutečně udělat zázraky a pomoci prodat nemovitost bez námahy. Více tipů k nachystání nemovitosti a celkově k prodeji po vlastní ose najdete v našem článku Jak prodat nemovitost v roce 2024.

Back To Top