Věcné břemeno je právní omezení, které může mít významný vliv na hodnotu vaší nemovitosti a…
Prodej nemovitosti a propagace na sociálních sítích
Propagace na sociálních sítích je žhavé téma nejen realitních makléřů, ale také těch, kteří prodávají nemovitosti po své vlastní ose. Dobře zvládnutá inzerce a propagace nemovitosti je klíčem k úspěšnému prodeji v co nejkratším čase a za co nejvýhodnější cenu. Kvalitní propagace už ale dnes neznamená pouze fotky s popiskem na realitních serverech. V posledních letech přibylo několik marketingových nástrojů, jako jsou například videoprohlídky nebo virtuální prohlídky. Mimo tyto nástroje přibyl také důležitý propagační kanál, kterým jsou sociální sítě. V tomto článku se blíže podíváme na důvody a způsoby, jak je efektivně využívat ke svému prospěchu.
Obsah článku
Sociální sítě jako neodmyslitelná součást života
Sociální sítě se staly součástí života každého z nás a jen málokdo si bez nich umí představit svou každodenní rutinu. Ať už jde o Facebook, Instagram, TikTok nebo jiné platformy, trávíme na nich tolik času, že se z nich stal ideální prostředek pro prodej víceméně čehokoli. Proto by propagace na sociálních sítích rozhodně neměla chybět mezi propagačními kanály, které zvolíte vy nebo váš makléř k prodeji vaší nemovitosti.
Možnost cílení potenciálních kupců dle vašich kritérií
Reklamu na sociálních sítích je možné cílit na konkrétní skupiny lidí dle zvolených kritérií. Nejvyužívanější při propagaci nemovitostí je lokace či bydliště, kdy díky takovému zacílení dostanete inzerát k maximálnímu množství lidí v okolí prodávané nemovitosti. Nemusíte však cílit pouze podle místa. Uživatele sociálních sítí je možné zacílit také například podle zájmů a dalších parametrů.
Retargeting – opakované zobrazování reklam
Dalším skvělým nástrojem, který s sebou propagace na sociálních sítích přináší, je retargeting. To znamená cílené zobrazování placené reklamy těm lidem, kteří o inzerát v minulosti projevili zájem. Inzerát se tak zájemcům takzvaně připomíná. U lidí, kteří si reklamu prohlédnou několikrát je daleko vyšší šance na úspěšné uzavření obchodu.
Jak vytvořit poutavý příspěvek k propagaci na sociálních sítích
Vzhledem k tomu, že sociální sítě jsou naplněny čistě jen atraktivním obsahem, který je vytvořen k tomu, aby zaujal vaši pozornost, musí inzerce nemovitosti na sociálních sítích být také maximálně kvalitní a poutavá, aby uživatele při skrollování zaujala.
Vizuální stránka inzerátu
Po vizuální stránce musí být inzerát zajímavý a atraktivní. Použijte profesionální fotografie a ideálně také videoprohlídku. Před tvorbou materiálů nemovitost ukliďte a nachystejte podle pravidel homestagingu. Vyhněte se použití amatérských fotek nafocených mobilním telefonem. Taková prezentace může potenciální zájemce efektivně odradit. Další rady, na co nezapomenout, najdete v našem článku 10 tipů, jak připravit nemovitost před prodejem.
Text
Příspěvek nemůže obsahovat pouze fotografie či video. Jeho součástí musí být také popisek, který by neměl být příliš dlouhý, ale ani moc krátký. Měl by obsahovat základní informace, jako je rozloha bytu či domu, cena, lokalita, vybavení, dostupnost služeb, možnost parkování apod. Pokud se jedná o byt, zahrňte do inzerátu také pár informací o společných prostorách a možnostech jejich využití.
Kontakt a výzva k dalšímu kroku
Každý inzerát musí obsahovat výzvu k dalšímu kroku, který zájemce nasměruje o kus blíže k vám. Nezapomeňte proto na konec textu napsat vaše kontaktní údaje. Je vhodné uvést také cestu, jakou se s vámi lze nejlépe spojit a případně specifikovat časy, kdy si přejete či nepřejete, aby vám lidé volali.
Závěr
Jak z našeho článku plyne, propagace na sociálních sítích je důležitým nástrojem, který vám může pomoci k úspěšnému prodeji vaší nemovitosti. Můžete využít jak placených reklam, tak organického dosahu pomocí sdílení v relevantních skupinách nebo díky využívání hashtagů. Na internetu najdete spoustu tipů a návodů, jak při tvorbě reklam na sociálních sítích postupovat. Rozhodně byste tento kanál neměli podcenit, pokud chcete úspěšně, rychle a výhodně svou nemovitost prodat. Pro další tipy, jak prodat nemovitost bez realitky si můžete přečíst také náš článek Jak prodat nemovitost.